پرش به محتوا

ثبت شرکت در تهران

ثبت شرکت در تهران

ما جهت ثبت شرکت در شهر و کل استان تهران شرایط و مراحلی را باید طی کنیم که بسته به شهر خود مرجع ثبتی و روال کاری متفاوتی را باید دنبال کنیم.

ملاک اصلی ما در این مقاله ثبت شرکت در تهران خواهد بود. و تمامی شهرستان های استان تهران را با ادارات ثبتی آن نیز شرح خواهیم داد.

امتیاز ۵ از ۵ – ۳ رای
spinner در حال ثبت رای

تاسیس شرکت در تهران


به طور کلی ثبت شرکت در ایران قوانین یکسانی دارد. اما هر شهر شرایط و جزئیات خاص خود را داراست. در تهران برای ثبت شرکت به چند راهنمایی نیاز داریم تا بدون مشکل این روند را طی کنیم.

بخش های اصلی ثبت شرکت در تهران به صورت زیر خواهد بود:

  • انواع شرکت در تهران
  • مدارک ثبت شرکت در تهران
  • مراحل ثبت شرکت در تهران
  • اداره ثبت شرکتها در تهران

انواع شرکت در تهران


انواع شرکت در تهران

برای تاسیس شرکت در این شهر می توانیم هر نوع شرکت یا موسسه را بر اساس نیاز خود انتخاب کنیم. در حقیقت انتخاب نوع شرکت کاملا بستگی به حوزه فعالیت ما دارد پس به همین خاطر ویژگی انواع شرکت را برای شما شرح می دهیم.

شرکت مسئولیت محدود در تهران

شرکت مسئولیت محدود یکی از بهترین انتخاب ها برای انواع کسب و کارهاست. این نوع شرکت خاصیت عمومی دارد و اکثر فعالیت ها را پوشش می دهد.

جهت ثبت شرکت در تهران برای امور بازرگانی، شرکتهای تجاری و… می توان این نوع از شرکت را انتخاب کرد. لازم به ذکر است برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود حداقل 2 نفر عضو کافیست.

شرکت سهامی خاص در تهران

دومین انتخاب برای ثبت شرکت در تهران می توان به شرکت سهامی خاص اشاره کرد. این نوع شرکت از اعتبار بالاتری برخوردار است و برای برخی از کسب و کارها مناسب است.

در واقع ثبت شرکت سهامی خاص گزینه مناسبی برای شرکتهای پیمانکاری می باشد زیرا این نوع شرکت قادر به شرکت در مزایدات و مناقصات می باشد.

مدارک ثبت شرکت در تهران


برای هر نوع شرکت با توجه به شرایط خود مدارک خاصی را دارد اما بخش عمده ی این مدارک مشترک هستند. ما در این بخش به مدارک ثبت شرکت در تهران می پردازیم.

  • تصویر شناسنامه اعضای شرکت
  • تصویر کارت ملی اعضای شرکت
  • ثبت نام در سامانه ثنا برای کلیه اعضا
  • اطلاعات فردی ، آدرس ، تلفن و…

همچنین برای شرکت هایی مانند سهامی خاص که دارای بازرس می باشند ، تصویر مدارک شناسایی این افراد نیز مورد نیاز است.

مراحل ثبت شرکت در تهران


مراحل ثبت شرکت در تهران

مراحل ثبت شرکت دارای گام هایی است که در عین سادگی می تواند کمی مشکل ساز شود. به همین خاطر لازم است یا در این کار تجربه داشته باشیم و یا روند ثبت را به افراد با تجربه بسپاریم.

اکثر شرکت ها دارای وکیل هستند یا با موسسات حقوقی مراحل ثبتی خود را طی می کنند. با این حال ما در این بخش مراحل ثبت شرکت در تهران را برای شما شرح دادیم.

گام اول

در اولین گام که مرتبط با کاربر است ما پس از تکمیل مدارک و انتخاب نوع شرکت، در سامانه ثبت شرکت ها ورود اطلاعات را انجام می دهیم.

پس از ورود اطلاعات ، نام شرکت را انتخاب می کنیم. و منتظر تایید کارشناس ثبت جهت تایید نام می شویم.

در ادامه مدارک اصلی شرکت را با توجه به نام تایید شده تهیه و تنظیم می کنیم. این مدارک شامل اساسنامه ، شرکتنامه و اظهارنامه می باشند.

کپی مدارک شناسایی را به همراه مدارک شرکتی به اداره ثبت شرکتها ارسال می کنیم و وارد گام بعدی می شویم.

گام دوم

در گام بعدی ثبت شرکت در تهران ، مدارک و اطلاعات شما در اداره ثبت شرکت ها به دست کارشناسان ثبتی رسیده و کلیه مدارک را بررسی می کنند.

در صورت درست بودن اطلاعات در سامانه آنلاین اداره به کاربر اطلاع داده می شود تا با تهیه پیش نویس به اداره ثبت شرکتها مراجعه کند.

پس از مراجعه حضوری در این اداره باید هزینه های ثبتی را پرداخت کنید و با دریافت نوبت آگهی خود را از کارشناس خود دریافت کنید.

در این بخش ثبت شرکت شما انجام شده و با داشتن آگهی ثبت خود می توانید به فعالیت خود بپردازید و همچنین اقدامات پس از ثبت شرکت را شروع کنید.

اداره ثبت شرکتها در تهران


اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری در تهران مرجع اصلی ثبت شرکت در این شهر می باشد. در حال حاضر آدرس این اداره در خیابان میرداماد، تقاطع اتوبان مدرس و نبش کوچه البرز می باشد.

جهت دریافت آگهی ثبتی خود باید به این آدرس مراجعه کنید. لازم به ذکر است اخیرا جهت ثبت شرکت مسئولیت محدود برخی از روند ثبت شرکت در اتاق بازرگانی انجام می شود.

جمع بندی


ما در این مقاله صفر تا صد ثبت شرکت در تهران را جز به جز آموختیم و با توجه به نوع شرکت، مدارک و مراحل ثبتی را شرح دادیم. در صورتی که هرگونه سوال در این خصوص داشتید می توانید با ما تماس بگیرید و یا سوال خود را در بخش دیدگاه ها بپرسید.

سوالات متداول


ثبت شرکت در تهران چه مدت طول می کشد؟

ثبت شرکت در تهران مشابه حدود 7 الی 10 روز کاری زمان می برد، این زمان در صورتی است که شما تجربه این کار داشته و از وکیل نیز استفاده کنید. در غیر این صورت اگر تمام روال کاری را درست انجام دهید دست کم 20 روز کاری زمان خواهد برد.

برای ثبت شرکت در تهران به چه مدارکی نیاز است؟

حداقل مدارک ثبتی تصویر شناسنامه و کارت ملی اعضای موسس شرکت است که در کنار این مدارک بایستی از قبل در سامانه ثنا ثبت نام شده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


تلفن تماس: 02188646492

آدرس: ونک – گاندی جنوبی – کوچه 18

کلیه حقوق این وب سایت محفوظ است. ©